Święta Bożego Narodzenia od dawna są najważniejszym wydarzeniem dla sprzedawców detalicznych na całym świecie. Jednak wraz z pojawieniem się zakupów online, sprzedaż świąteczna osiągnęła nowy poziom. Przyjrzymy się tu niektórym zwyczajom i trendom w różnych krajach, które przyczyniają się do boomu zakupowego w e-handlu, a także przedstawimy 5 najważniejszych wskazówek, które pomogą Twojej witrynie e-handlowej stać się bardziej przyjazną dla świątecznych klientów. Zaczniemy od Wielkiej Brytanii....
W tym roku brytyjscy klienci sklepów internetowych wydadzą ponad 10 miliardów funtów w samym grudniu (IMRG i Capgemini), co oznacza, że w 2013 roku łączne wydatki online wzrosną do 87 miliardów funtów (w porównaniu z 78 miliardami funtów w roku ubiegłym).
Przewiduje się, że najbardziej pracowitym dniem pod względem wielkości sprzedaży będzie poniedziałek 2 grudnia, który to dzień został nazwany Cyber Monday. W zeszłym roku w Cyber Monday sprzedano 41 prezentów na sekundę, co oznacza 3,5 miliona sprzedaży w ciągu jednego dnia.
Kilka faktów dotyczących zakupów online w Wielkiej Brytanii:
37% kupujących planuje w tym roku zrobić więcej zakupów świątecznych przez internet
25% spodziewa się, że w te święta wyda więcej niż w 2012 roku (Savvy Marketing)
97% wzrost zakupów na smartfonie (Adobe)
60% wzrost zakupów na tablecie
Mimo że 2 grudnia już minął, wciąż jest mnóstwo czasu, aby dotrzeć do kupujących "last minute". W zeszłym roku badania wykazały, że prawie 12,75 mln Brytyjczyków nie zaczęło jeszcze kupować prezentów przed 17 grudnia. Biorąc pod uwagę fakt, że mężczyźni wydają w Internecie więcej niż kobiety o około 20-30%, z pewnością istnieje potencjał, aby dotrzeć do mężczyzn kupujących w okresie przedświątecznym.
Wspaniała wiadomość jest taka, że boom na świąteczne zakupy w e-commerce nie dotyczy tylko Wielkiej Brytanii.
W skali międzynarodowej jedna piąta (20%) konsumentów kupi większość swoich prezentów świątecznych przez internet (Ipsos Public Affairs).
Chociaż Wielka Brytania wiedzie prym w Europie, należy zauważyć, że 12% klientów z Włoch, 11% klientów ze Szwecji i 8% klientów z Holandii dokona większości swoich zakupów online.
Chociaż francuscy konsumenci twierdzą, że w tym roku wydadzą mniej (średnio 193 euro w internecie), to jednak więcej z nich zrobi zakupy w sieci, co oznacza, że przewidywana wartość świątecznej sprzedaży detalicznej w internecie wyniesie 10,3 mld euro (wzrost o 14% rok do roku).
W USA Święto Dziękczynienia wypadło w tym roku późno, co oznacza, że sezon zakupów świątecznych będzie krótki. Mimo to oczekuje się, że wydatki wzrosną o 4% w stosunku do ubiegłego roku, osiągając poziom 738 miliardów dolarów. Konkurencja w handlu detalicznym jest ostra, a sprzedawcy internetowi wymyślili kilka sprytnych sposobów na przyciągnięcie klientów, takich jak atrakcyjne oferty wysyłkowe, w tym Amazon obiecujący dostawę w niedziele.
W Kanadzie 73% konsumentów twierdzi, że w te święta zrobi zakupy przez internet, a 10% twierdzi, że większość zakupów zrobi przez internet.
5 wskazówek dla świątecznej strony e-commerce przyjaznej kupującym
- Dodanie świątecznej czerwieni i zieleni na stronie głównej lub świąteczne pozdrowienia wprowadzą trochę sezonowego ducha do Twojej witryny.
- Wyraźnie określ, do której daty wszystkie zamówienia muszą być złożone, aby zagwarantować świąteczną dostawę. Dodanie opcji takich jak kliknij i odbierz i dostawy następnego dnia może być szczególnie atrakcyjne w okresie Bożego Narodzenia.
- Rozszerz swoją politykę zwrotów do co najmniej połowy stycznia, aby klienci nie martwili się o zwrot prezentów.
- Bądź przyjazny dla urządzeń mobilnych. Ponad połowa brytyjskich sprzedawców oczekuje, że w okresie przedświątecznym sprzedaż z urządzeń mobilnych i tabletów gwałtownie wzrośnie. Może być już za późno, aby uczynić swoją stronę przyjazną dla urządzeń mobilnych na czas tych świąt, ale zdecydowanie powinna ona znaleźć się na liście "to-do" każdego sprzedawcy internetowego w 2014 roku.
- Pamiętaj o swoich międzynarodowych klientach. Umiędzynarodowienie Twojej strony internetowej jest koniecznością, jeśli zamierzasz kierować klientów za granicę. Należy wziąć pod uwagę nie tylko kwestie językowe i kulturowe, ale także wyjaśnić, do jakich krajów dostarczasz produkty, ile wynoszą opłaty za dostawę i jak można je zwrócić. Upewnij się, że aktualizujesz te informacje w okresie Bożego Narodzenia, aby zagraniczni nabywcy wiedzieli, czy prezenty dotrą na czas.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące tego, jak podejść do tłumaczenia i lokalizacji swojej strony internetowej na rynki zagraniczne lub chcesz uzyskać bezpłatną wycenę tłumaczenia, skontaktuj się z członkiem naszego zespołu pod numerem telefonu + 44 (0) 1926 335 681 lub napisz na adres info@comtectranslations.com.