Jak często patrzysz na recenzje zanim coś zrobisz lub kupisz? Większość czasu, prawda? Prawie każdy sprawdzi firmę lub produkt przed dokonaniem zakupu, w tym również Twoje usługi językowe dla freelancerów. Publiczne opinie wzbudzają zaufanie poprzez swoją przejrzystość.
Podczas gdy być może w przeszłości unikałeś prośby o publiczne opinie klientów z powodu zakłopotania lub strachu przed negatywnymi recenzjami, nadszedł czas, aby wygenerować publiczną informację zwrotną od swoich klientów, aby kontynuować rozwój firmy.
Oto niektóre z tych, kto, kiedy, gdzie i jak prosić o informacje zwrotne. Większość tego postu nie jest specyficzna tylko dla specjalistów językowych, więc czytaj dalej.
Pytaj tylko zadowolonych klientów
Ważne jest, kogo zapytać. Podczas gdy wielu freelancerów wysyła ogólne prośby o recenzje, może to nie być mądre.
Jeśli skończyłeś z wybrednym, obskurnym lub złośliwym klientem, może on zostawić negatywną opinię tylko po to, aby być małostkowym. Adresować skargi tych klientów prywatnie i zrobić wszystko, co w Twojej mocy, aby rozwiązać ich problemy z dala od recenzji online.
Całkowity wybór recenzentów również nie jest najlepszym rozwiązaniem. Poproś neutralnych i szczęśliwych klientów o publiczne opinie, ponieważ ich recenzje będą prawdopodobnie pozytywne i nadal będą stanowić konstruktywny komentarz. Posiadanie wszystkich doskonałych recenzji może również wydawać się nieco podejrzane.
Kiedy pytać
Kiedy pracujesz z klientem lub agencją, poproś o prywatną informację zwrotną po drodze, przy okazji szybkich wizyt kontrolnych i przeglądów wydajności, abyś mógł upewnić się, że jesteś na właściwej drodze.
Kiedy przychodzi czas na publiczną informację zwrotną, najlepiej jest zapytać:
- Po tym, jak klient wyrazi zadowolenie
- Po tym, jak klient poprosił o więcej pracy
- Początek nowego roku
Gdzie pytać o recenzje i rekomendacje
Prosząc o recenzje i rekomendacje klientów, musisz wysłać je do miejsca, w którym znajdują się recenzje. W zależności od Twojej firmy, możesz chcieć wysłać je do:
- Profil LinkedIn
- Facebook Business Page
- Google/Yelp
- Platformy pracy / Agencje pracy
- Inne agregatory recenzji (Trustpilot, itp.)
- Better Business Bureau
Jak poprosić o opinię
Prosząc klienta o opinię, wyślij maila lub wiadomość (jeśli pracujesz na platformie zewnętrznej). W mailu powinieneś zachować następującą kolejność:
- Wyraź swoją przyjemność i wdzięczność za to, że mogłeś z nimi współpracować.
- Podaj krótkie wyjaśnienie, jak pozytywne recenzje mogą znacząco pomóc Ci jako freelancerowi.
- Poproś o recenzję lub rekomendację od nich.
- Wyjaśnij jak zostawić recenzję.
- Podaj link do miejsca, w którym można zostawić recenzję.
- Podziękuj im za recenzję.
Oto przykład:
“Drogi Kliencie,
Dzień dobry! Ponieważ kończymy Twój projekt, chciałem tylko powiedzieć, że praca z Tobą była przyjemnością i jestem wdzięczny, że wybrałeś {Mnie/nazwa firmy} do tego projektu.
Wiem, że jest Pan zajęty, ale mam małą prośbę. {Ja / Nazwa firmy } nieustannie budujemy nasz biznes. Chcielibyśmy przyciągnąć więcej niesamowitych klientów, takich jak Ty, a najlepszym sposobem na to jest słowo z ust do ust.
Zwracam się do Ciebie z prośbą, abyś poświęcił chwilę i napisał { ja / my / nazwa firmy} krótką recenzję na naszym {LinkedIn, Facetebook, etc.} stronie. Pozytywne recenzje naprawdę pomagają małym firmom takim jak {mine / ours} nadal się rozwijać, a {I / we} bardzo doceniłbym Twoje wysiłki. Plus, jeśli chcesz dać {mnie/nami} "jak" podczas gdy jesteś na tym, to byłby lukier na torcie!
Wszystko, co musisz zrobić, to kliknąć na ten link: {link do strony}
Jeśli masz jakiekolwiek pytania, proszę po prostu daj mi znać!
Dziękuję,
{YTwoje nazwisko/nazwa firmy}".
Zinterpretuj informację zwrotną
Ważne jest, aby pamiętać, że podczas gdy jesteś dążenie do informacji zwrotnej jako forma generowania klienta, należy internalizować go. Poświęć czas na dokładne przeczytanie każdego komentarza. Podczas gdy krytyka nie zawsze może być zabawna, musisz przyjmować ją konstruktywnie i zawsze starać się poprawić.
Więcej na: http://wytlumaczone.pl