Czy odpowiadasz za szkolenie międzynarodowych millenialsów? Oto badania i praktyczne wskazówki, których potrzebujesz, aby mieć pewność, że angażujesz, przyciągasz i zatrzymujesz tę wpływową siłę roboczą.
Przewiduje się, że do 2025 roku millenialsi będą stanowić 75% całej siły roboczej. Ta młoda siła robocza wstrząsnęła branżami i rzuciła wyzwanie kulturze pracy. W odpowiedzi na to, zespoły HR i L&D musiały dostosować wszystko, od rekrutacji, po strategie zaangażowania i szkolenia.
Często różnice w wymaganiach szkoleniowych przypisuje się rewolucji cyfrowej. Ci młodsi pracownicy to cyfrowi tubylcy, którzy dorastali ze smartfonami, streamingiem na żądanie i mediami społecznościowymi, ale jakie są korzyści z włączania trendów technologicznych do metod szkoleniowych i czy to wystarczy?
Przyciąganie i zatrzymywanie milenialsów dzięki szkoleniom
Jak wiedzą międzynarodowe organizacje: angażujące pakiety szkoleniowe przyciągają największe talenty. Badanie przeprowadzone przez Gallupa wykazało, że 87% millenialsów twierdzi, że możliwości rozwoju zawodowego są dla nich bardzo ważne w pracy, ale to nowe pokolenie nie będzie siedzieć na starym filmie demonstracyjnym w pokoju socjalnym. Aby ich zaangażować, szkolenie musi utrzymać ich uwagę i odzwierciedlać treści, które sami konsumują. Krótkie odcinki, grywalizacja i interaktywne szkolenia mogą utrzymać ich w kontakcie. E-learning, microlearning, app-face learning i mobilne narzędzia edukacyjne są popularne wśród młodszych pracowników.
Zaangażowanie milenialsów oznacza odejście od bardziej tradycyjnych i czasochłonnych sesji szkoleniowych. Ze względu na coraz krótszy czas poświęcany na skupienie uwagi oraz napięte życie zawodowe i osobiste - wykorzystanie blended i microlearningu może nie tylko pomóc w nawiązaniu kontaktu z nowym pokoleniem, ale również z bardziej doświadczonymi kolegami. Oferowanie interaktywnych, angażujących treści ma udowodniony wpływ na poprawę wyników nauczania, ale jeśli pracujesz z międzynarodowymi milionerami i szkolisz ich, formatowanie cyfrowe nie wystarczy. Trzeba zacząć mówić w ich języku.
Korzyści płynące z wielojęzycznych szkoleń dla globalnych pracowników
Opracowując materiały szkoleniowe, międzynarodowe organizacje muszą brać pod uwagę swoich międzynarodowych pracowników - niezależnie od ich wieku. Nawet jeśli cały zespół posługuje się językiem angielskim, udowodniono, że treści przetłumaczone na język ojczysty pracownika są bardziej skuteczne. Tłumaczenie i dostosowanie treści do poszczególnych grup demograficznych zwiększa również zaangażowanie w programy szkoleniowe, pozwala na zachowanie wiedzy i poprawę wyników.
Jeśli treści szkoleniowe są dostosowane do lokalnych preferencji kulturowych, a także wymagań językowych, materiały szkoleniowe stają się jeszcze bardziej efektywne. Z kolei międzynarodowi millenialsi nie tylko lepiej zrozumieją treści L&D, ale również głębiej się z nimi zżyją. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na blogu "Wpływ pochodzenia kulturowego na doświadczenia w zakresie L&D i e-learningu".
Tak jak młodsi pracownicy są atrakcyjni dla firm, które aktywnie angażują się w kontakty z nimi za pomocą nowoczesnych technologii i stylów komunikacji, tak międzynarodowe talenty są atrakcyjne dla firm, które dokładają wszelkich starań, aby zlokalizować swoje materiały komunikacyjne i szkoleniowe. Takie postępowanie świadczy o otwartości i daje zespołowi do zrozumienia, że bez względu na to, jakim językiem się posługują, są ważni dla organizacji.
Inną kluczową korzyścią płynącą z lokalizacji materiałów szkoleniowych jest to, że pomaga ona zjednoczyć międzynarodowe zespoły. Zapewnia to spójność szkoleń w różnych lokalizacjach i dostarcza pracownikom wspólnych doświadczeń. Z kolei pracownikom międzynarodowym łatwiej jest współpracować, zarówno z kulturowego, jak i praktycznego punktu widzenia.
W ostatnich latach byliśmy świadkami kilku ekscytujących innowacji w zakresie treści szkoleniowych - są one bardziej angażujące, spersonalizowane i interaktywne. W Comtec staramy się również, aby były one bardziej zlokalizowane, pomagając firmom szkoleniowym oraz działom Learning & Development w dostarczaniu atrakcyjnych i skutecznych szkoleń dla pracowników z całego świata.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tłumaczeniu i lokalizacji szkoleń i e-learningu, pobierz nasz darmowy przewodnik: Foolproof Guide to translating elearning content.