Jako freelancer, osobisty rozwój biznesu jest kluczem do poprawy modelu biznesowego i zwiększenia obciążenia klientów. Jednak z ostatnich ograniczeń roku na spotkaniach osobistych, to może być trudniejsze do pitch swoje usługi, gdy nie dostać się do rozmowy z kimś twarzą w twarz.
Jak więc przyciągnąć potencjalnych klientów?
E-mail, oczywiście. Niestety, skłonienie kogoś do otwarcia, nie mówiąc już o przeczytaniu, Twojego emaila może być wyzwaniem. Musisz korzystać z wysokiej jakości praktyk emailowych, a oto jak to zrobić.
E-maile promocyjne a służbowe
Przed nurkowaniem na kiedy wysłać e-mail, pozwól nam dokonać szybkiego rozróżnienia. Dzisiaj mówimy o tym, kiedy wysłać promocyjne e-maile, aby zebrać potencjalnych klientów. Jeśli masz już klienta, z którym pracujesz, możesz wysyłać e-maile kiedy tylko chcesz, ponieważ masz już relację roboczą.
Kiedy wysłać email
Kiedy wysłać e-mail? Krótka odpowiedź to wtorek rano. Długa odpowiedź jest nieco bardziej skomplikowana.
Po zbadaniu różnych badań zgłoszonych przez Forbes, OptinMonster, Sleeknote, i innych, to w dużej mierze zależy od osoby.
Większość danych wskazuje jednak na następującą zależność:
- Najlepszym dniem na wysyłanie emaili jest wtorek, na drugim miejscu jest czwartek.
- Jeśli Twoi klienci są pracownikami od 9 do 5, ich wskaźnik odpowiedzi spadnie pod koniec tygodnia i stanie się nieistniejący w weekend. Chcemy zauważyć, że jeśli sprzedajesz produkt fizyczny, możesz mieć więcej szczęścia w weekendy, kiedy ludzie są zrelaksowani, przeglądanie, i chętny do spędzenia trochę pieniędzy.
- Najlepszy czas na wysłanie wiadomości e-mail jest rano. Badania wykazały, że e-maile wysłane przed rozpoczęciem pracy przez potencjalnych klientów (przed 6 rano) oraz między 10 a 11 rano mają najwyższy wskaźnik otwarć. Następne w kolejności są godziny po lunchu (13:00) oraz pod koniec dnia (16:00).
Jak automatycznie wysyłać e-maile
Teraz możesz myśleć, co jeśli nie chcę wysłać e-mail w dokładnym czasie w dokładny dzień?
Nie martw się! Istnieją różne platformy mailowe, jak Gmail, oraz narzędzia, jak Boomerang, Hubspot czy Flodesk, które pozwolą Ci zaplanować wysyłkę maili z wyprzedzeniem. Wszystko, co musisz zrobić, to skonfigurować go, wybrać datę i godzinę, i to wszystko.
Program wyśle go za Ciebie.
Do kogo wysyłasz?
Zanim przyjmiesz tę informację jako twardy fakt, powinieneś również rozważyć do kogo wysyłasz te emaile. Zastanów się, jaka jest demografia Twoich klientów?
W jakiej strefie czasowej się znajdują? Czy są one 9-5er? Jeśli tak, to prawdopodobnie będziesz chciał przyciągnąć ich uwagę rano, gdy będą przetwarzać swoje e-maile.
Co jeśli są to hobbiści lub osoby pracujące na boku? Możesz mieć wyższy wskaźnik sukcesu, jeśli wyślesz do nich email wieczorami lub w weekendy, kiedy jest bardziej prawdopodobne, że będą nad tym pracować.
Przetestuj to!
Opierając swój model biznesowy na tych statystykach możesz zajść tylko tak daleko. Poświęć czas na analizę swojego sukcesu i baw się swoim harmonogramem wysyłania maili, aby dowiedzieć się, co działa najlepiej dla Ciebie i Twojego biznesu.
Dodatkowo, jeśli korzystasz z programu pocztowego, prawdopodobnie ma on wbudowane narzędzie, w którym możesz sprawdzić wskaźniki otwarć.
Więcej informacji na: http://wytlumaczone.pl
.