Jak myślisz, ile razy w zeszłym roku wypowiedziałeś słowa: "jesteś wyciszony"? Pandemia z dnia na dzień zmieniła sposób i miejsce pracy, a organizacje musiały się szybko dostosować. Dla zespołów L&D oznaczało to dwie ogromne zmiany: zapotrzebowanie na nowe szkolenia z zakresu procedur pandemicznych oraz przeniesienie bezpośredniego nauczania online.
Ściśle współpracujemy z zespołami L&D zarówno wewnętrznie, jak i w ramach agencji eLearningowych przy wielu projektach tłumaczeniowych i lokalizacyjnych. Widzieliśmy na własne oczy, jak gwałtownie wzrosło zapotrzebowanie na szkolenia online w ubiegłym roku. W szczególności zaobserwowaliśmy wzrost ilości materiałów wideo, a co za tym idzie - tłumaczeń napisów.
Ważne jest dla nas, abyśmy byli na bieżąco z wszelkimi wyzwaniami, przed którymi mogą stanąć nasi klienci. Dlatego też zwróciliśmy się do naszych przyjaciół z sektora L&D, aby sprawdzić, w jaki sposób COVID zmienił branżę i jak oni radzą sobie z wyzwaniami. Z góry dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tego wpisu, w tym:
- Dr Salvatore Baglieri
- Beatrice Ruiz
- Hazel Langley
- Jack Lockhart
- Ethan Ohs
- Russell Pocock
- Pooja Mehta Shemar
Oto 4 sposoby na to, jak pandemia wywołała rewolucję w obszarze L&D
Zwiększanie możliwości wirtualnego uczenia się
Każdy, kto był gospodarzem międzypokoleniowego rodzinnego FaceTime wie, że nie jesteśmy sobie równi pod względem zaawansowania technologicznego. Jednak wraz z rozwojem zakupów online, rozmów wideo i aplikacji pomagających nam w nauce, medytacji lub śledzeniu i namierzaniu - musieliśmy szybko się przystosować. Oznacza to, że ci z nas, którzy w przeszłości stronili od cyfrowych wymagań, teraz czują się bardziej komfortowo z technologią.
Jest to świetna wiadomość dla zespołów L&D. Cyfrowe uczenie się nie jest niczym nowym, ale w przeszłości niektórzy decydenci odrzucali e-learning na rzecz szkoleń osobistych. Teraz specjaliści L&D byli w stanie udowodnić wartość przestrzeni edukacyjnej online, dzięki czemu o wiele łatwiej jest zaproponować podejście mieszane w przyszłości.
Wirtualne dostarczanie wiedzy będzie nadal ważne po 2020 roku. Jest to nowy zestaw umiejętności dla wielu specjalistów L&D i ogromna szansa na innowacje i wpływ na biznes. Systemy LMS i LXP zostały w tym roku gruntownie przetestowane, a niektóre z nich okazały się niewystarczające. Nasi eksperci sugerują, że nadszedł czas, aby zbudować potencjał w zakresie wirtualnego dostarczania szkoleń i zapewnić skuteczność systemu LMS, aby nie pozostać w tyle za konkurencją.
Narzędzie dla kultury, nie tylko szkolenia
Czy wiesz, że szczęśliwi pracownicy są o 31% bardziej wydajni? Ale jak dbać o dobre samopoczucie zdalnego zespołu?
Dr Salvatore Baglieri, Dyrektor Działu Szkoleń i Rozwoju w Getronics, opowiedział nam, jak jego zespół przeprowadził ponad 5 500 kursów, aby wesprzeć swoich pracowników na całym świecie. Obejmują one jogę, języki, świadomość zdrowia psychicznego, a nawet malarstwo. Getronics stworzył również Strefę Dziecięcą w ramach LMS, kiedy dzieci nie były w szkole. Nie jest zaskoczeniem, że w firmie, która specjalizuje się w rozwiązaniach cyfrowych, pracownicy chętnie brali udział w tych kursach. Wielu z nich wykorzystało czas, który spędziliby na dojazdach do pracy, na zdobycie nowych umiejętności. Firma Getronics zapewniła również plan nauki dla pracowników przebywających na urlopie, co pomogło im utrzymać kontakt z rzeczywistością i realizację celów.
Getronics nie jest jedyną firmą, która dostosowuje uczenie się do nowych norm. Inne organizacje, z którymi rozmawiałam, tworzą szkolenia na temat radzenia sobie ze stresem i konfliktami, prowadzenia bardziej efektywnych spotkań, bycia bardziej produktywnym podczas WFH oraz jak być bardziej zwinną organizacją.
L&D jako twórcy wartości
W związku z tym, że organizacje muszą szybko przekształcać swoje działania, L&D stało się w minionym roku bardziej potrzebne niż kiedykolwiek wcześniej. Zespoły L&D odnotowały nie tylko wzrost obciążenia pracą, ale również doceniły i zrozumiały swoją wartość w biznesie. Jack Lockhart, Learning Experience and Performance Manager w PerfectHome, uważa, że stworzyło to fantastyczną okazję dla specjalistów L&D, aby wykorzystać ten moment i ugruntować swoją rolę jako osoby rozwiązującej problemy i tworzącej wartość w firmie. Zespoły L&D mogą teraz znacznie wcześniej podjąć decyzję o zaangażowaniu się, zapewniając, że programy szkoleniowe są powiązane z KPI organizacji i planem strategicznym.
Na przykład, potrzeby szkoleniowe można określić rozmawiając z szefem działu ryzyka, dowiadując się, w jaki sposób dział L&D może wspierać budowanie talentów i wypełnianie luk w obszarach wysokiego ryzyka poprzez naukę. Dzięki temu zespoły L&D mogą udowodnić swój długoterminowy wpływ na biznes. Jeśli metryki i sukcesy L&D są dobre, budżety zostaną również wyodrębnione.
Angażowanie pracowników z całego świata
"Siedzimy w tym razem". Czytaliśmy to na reklamach i słyszeliśmy w wiadomościach przez cały 2020 rok. Ale łączenie zespołu rozproszonego po całym świecie, z różnymi ograniczeniami dotyczącymi życia/pracy, może być trudne w najlepszych czasach.
Czasami mogliśmy być w tym razem za bardzo. Na początku pandemii jednym z podejść była nadmierna komunikacja, aby zapewnić sobie łączność podczas pracy zdalnej. Jednak szybko stało się to męczące i, być może nieuchronnie, nie do utrzymania. Russell Pocock, jeden z ekspertów, z którymi rozmawiałem, powiedział, że autentyczność jest o wiele ważniejsza niż częstotliwość. Jednak to samo w sobie stanowi wyzwanie, gdy trzeba komunikować się z dziesiątkami tysięcy pracowników na całym świecie.
W ostatnim roku częstotliwość szkoleń poszybowała w górę. Zespoły L&D opracowujące globalne programy szkoleniowe mają do czynienia nie tylko z tym wzrostem zapotrzebowania, ale również z większą różnorodnością uczestników i niuansami pomiędzy regionami. Niezwykle ważne jest, aby napływające treści były nadal angażujące dla uczestników - szczególnie, gdy dotyczą one istotnych dyrektyw. Przeprowadzenie szkolenia w językach pracowników jest jednym ze sposobów na zapewnienie, że przekaz jest jasny i zrozumiały.
Beatrice Ruiz podzieliła się z nami anegdotą, która potwierdza tę tezę. Beatrice uczyła rachunkowości i budżetowania w Boston College i kiedy prowadziła zajęcia w języku angielskim, zdała je tylko połowa klasy. Ale kiedy prowadziła zajęcia w języku hiszpańsko-amerykańskim, zdało 95% klasy.
Ethan Ohs, inny ekspert, z którym rozmawiałem, przypomniał nam, że nie chodzi tylko o to, co mówisz, ale jak to mówisz. Komunikowanie się z zespołami w sposób, który motywuje, inspiruje i sprawia, że ludzie wyruszają w podróż razem z Tobą, ma kluczowe znaczenie. "Chodzi o stworzenie plemienia".
Można powiedzieć, że rok 2021 nie różni się zbytnio od 2020 i prawdopodobnie zwiększone zapotrzebowanie na L&D utrzyma się również w tym roku. Te dziwne czasy stanowią doskonałą okazję dla zespołów L&D, aby wzmocnić swoją pozycję i udowodnić, że są siłą napędową kultury, produktywności, zmian i integracji w organizacjach. W tym ponurym świecie, L&D mogą odegrać kluczową rolę w utrzymaniu bezpieczeństwa, pozytywnego nastawienia i produktywności naszych zespołów. Utrzymajmy tempo, z jakim ruszyliśmy w 2020 roku i kontynuujmy wykorzystywanie możliwości, aby uczynić pracę lepszym miejscem w 2021 roku.
.